dinsdag 7 januari 2014

7 januari 2014

Praatronde

Heidi klacht: Ik vond het gisteren echt niet goed in de werktijd. Er zijn teveel kinderen die prutsen en rondlopen. Het systeem met de streepjes werkt niet zoals het zou moeten.
Ideeën: 
- Je hand in de lucht steken en vragen of je naar toilet mag, je boek mag nemen,... Anders mag je niet van je plaats.
- Een blokje met een rode en groene kant. Als je hulp nodig hebt, moet je het op rood zetten.
Vanaf morgen moeten alle kinderen hun planning bij hebben in de kring 's ochtends om te tonen dat ze deze thuis hebben afgewerkt. 

Isra tonen: Ik heb een kussentje gemaakt. Ik heb het helemaal alleen gemaakt met de naaimachine omdat ik nog altijd geen kussentje in de kring had en we nooit tijd hadden om naar de winkel te gaan. Ik heb een oud dekentje en een stofje genomen. Ik heb de stukjes op maat geknipt en aan elkaar genaaid. 


Anaïs: Ik heb een kaartentruc geleerd van mijn broer. Ik ga hem niet verklappen dus de kinderen moeten zelf ontdekken hoe het werkt. Heidi heeft het ontdekt.