woensdag 29 januari 2014

29 januari 2014

Praatronde

Anass: Sanae is ziek vandaag.

Clara: Door de wind is een boom van de buren bijna gevallen op onze auto.

Isra: In februari komt mijn oma terug. Ze zit nu in India en helpt daar zieke mensen in het ziekenhuis. Ze is verpleegster.

Adriana: Ik heb iets meegenomen voor de workshop collage maken.

Anaïs: Voor het filmatelier zou ik graag willen weten of iemand iets mee heeft zoals op de brief stond.

Naomi vraag: Toen ik in mijn bed lag, dacht ik: 's avonds is het donker en 's morgens is het licht. Maar in de ruimte is het wel helemaal donker. 
Andreea: Dat komt omdat de aarde draait. Er is altijd aan een kant licht en aan de andere kant donker. De aarde ligt dicht bij de zon en de maan. Daarom is er verder in de ruimte geen licht.
Anaïs: De aarde draait rond de zon. Als het nacht is, zit de zon achter de aarde en is het donker. 
Naomi: Jullie snappen mijn vraag niet. In de ruimte is het donker, maar als je nu naar buiten kijkt is het licht.
Yarne: Heel heel hoog in de lucht is het altijd donker. 
Anass: Als de aarde draait, wil dat zeggen dat Allah dat doet. Hij brengt het licht naar hier. 
Ik geloof dat Allah daarvoor zorgt.

Iedereen zoekt het op en we bespreken het morgen in de kring. Andreea heeft al een boek. Joni haar peter werkt bij de sterrenkunde. Yarne zegt dat zijn mama veel boeken heeft.