donderdag 23 januari 2014

23 januari 2014

Praatronde

Heidi was gisteren ziek waardoor er niets op de blog kwam. De kinderen werkten goed met Els. Proficiat voor de oudsten die zo goed hielpen.

Yarne tonen: Ik had 4 skylanders. Dat zijn poppetjes met een kaart bij. Je kan die bij de Colruyt kopen. Ik heb heel lang moeten zagen en wachten. De eerste heb ik van Sinterklaas gekregen. Met die kaartjes kan je spelletjes spelen op de computer, de wii, de nintendo,... 
Waarom spelen mensen zo'n spelletjes? Wat is het verschil met gezelschapspelletjes.
Anaïs: Sommigen kopen dat om te spelen en verkopen dat dan voor veel geld.
Naomi: Sommigen spelen graag met anderen op zo'n spel.
Omar: Het lijkt dan of je in dat spel zit.
Anaïs: Sommigen zijn er verslaafd aan. 
Yarne: Vaak zijn dat erge spelletjes met schieten en vermoorden. 
Joni: Die spelletjes duren altijd heel lang. Er blijven levels komen en het wordt steeds moeilijker. Je wilt niet gaan eten omdat je wil verder spelen. Als het spel uit is, wil je een nieuw spel spelen.
Andreea: Het is gevaarlijk voor je ogen. Dan zie je niet meer goed en moet je een bril dragen. Ik had dat als ik klein was omdat ik te dicht bij de televisie zat.
Isra: Je kan daar nachtmerries van krijgen.
Mira: Als je speelt op de computer dan gaat de wereld rond in je hoofd. Je wordt misselijk.
Omar: Soms denk je dat je in dat spel zit en hoor je niets meer van de echte wereld. Je wil niet terug.