maandag 27 januari 2014

27 januari 2014

Praatronde

Isra: Ik heb een heel leuk weekend gehad. We zijn naar het stadion geweest en hebben daar gevoetbald. Ik heb gedanst met pompons zoals cheerleaders en hapjes gegeten. We mochten daar rondlopen en alles bekijken.

Omar tonen: Vorige week had mijn mama een beker mee van haar werk. We dachten dat dat een gewone beker was, maar hij kan van kleur veranderen. 
We testen dit uit. 

Als er warm water in de tas gegoten wordt, krijgt de tas rode letters. 
Hoe komt dit?
- Joni: Ze schrijven iets met speciale inkt en die komt te voorschijn als die warm wordt.
- Yarne: Ik denk dat dat met citroen is. Als je die warm maakt, wordt dat bruin.
- Naomi: Ik denk dat dat speciale verf is. 
Hoe kunnen we dit te weten komen?
- Door het aan de fabriek te vragen. 
- Omar kan dit eens aan zijn mama vragen. 


Joni: Zaterdagochtend is mijn papa naar Oostenrijk vertrokken met zijn werk. 

Naomi bravo: Ik wil Joni proficiat wensen omdat zij vorige week ons zo goed troostte toen we verdrietig waren om een ruzie.