maandag 2 december 2013

2 december 2013

Praatronde

Heidi: Vorige week ging ik naar de Freinetbeweging. Het thema was 'illustratietechnieken'. Onze groep gebruikt bijna alleen maar potlood en stift. Om jullie snel nieuwe technieken te leren, zal ik jullie elke week een techniekje leren. Het materiaal blijft dan een weekje in onze klas zodat je deze techniek kan uitproberen in je illustraties. Daarna staat het materiaal in het kunstatelier. 

Vorige week leerden een aantal jonge kinderen al wat collage is. 
Het techniekje van deze week is spatten met verf en verf uitblazen. 

Chioma: Gisteren is mijn nieuw zusje geboren. Mijn mama moet nu nog in het ziekenhuis blijven. Ik ben alleen thuis met mijn papa en mijn broer. Ik vind dat niet zo leuk want nu kan ze me niet naar school brengen. Ik kan haar wel bezoeken. We weten nog niet wat haar naam is. 

Anass: Ik moest om 5 uur op staan om met de trein naar Brussel te gaan. Ik  ging bij mijn papa op bezoek.

Adriana: Zaterdag heb ik van mijn mama een spel gekregen voor op de computer. Mijn broer heeft dat spel gedownload. Het was een spel met levens, je kon er echte cake maken, er zijn zombies en spinnen en...

Afsluitronde

Andreea: Ik heb fruitsap en pralines meegebracht want zaterdag was het mijn naamfeest. In Roemenië vieren we dit ook dus hebben we 2 keer een verjaardag.
Er zijn daar veel Andreas.
Proficiat Andreea! We hebben zelf ook eens opgezocht wanneer onze naamdag is maar veel kinderen hebben een naam die de website niet kende.


Joni klacht: Daarjuist wou ik mijn taak doen. Ik wou de vuilbakken legen en zag dat er allemaal volledige mandarijnen in de vuilbak zitten.

We zouden graag onze vissen namen geven:
De goudvissen:

  1. de vis met spikkels: Spikkel, Punchke, Xavier
  2. de kleine goudvis: Junior, Goudje, Mini
  3. de grote goudvis: Nemo, Jefke, Meneer Goudberg
De warmwatervissen:
  1. de ruitenkuiser: Monster, Schaamtemuis, Stekel
  2. de grote zwarte: Den dikken, Zwart, Peter
  3. de kleine zwarte: Den dunnen, Mini, Zwartje
  4. de 2 oranje: Yin en Yang, Geeltjes, Jannes en Thibo
  5. de 5 neonvisjes: De neons
  6. de 3 guppy's: gele: poema, verlegen vrouw: tijger, de zwemmer: panter
  7. de 5 grondkuisers: de stofzuigertjes