maandag 30 september 2013

30 september 2013

Praatronde

We hebben een Walkie Talkie gekocht om klas Leentje en klas Micha makkelijker te bereiken. 

Melody: Hoe kunnen we weten dat we de juiste persoon bellen?
Bijvragen:
- Blijft die altijd aan liggen?
- Waar hebben we het best ontvangst?
- Kunnen we naar de politie bellen als er iets mis? Die hebben dat ook.
- Kunnen we ook met 3 naar elkaar bellen?
Ideeën: 
- Aan mensen die daar mee werken vragen wat ze daar mee kunnen doen? Een expert zoeken.
Dit onderzoekje komt op de onderzoeksmuur in de gang.

Adriana: Vandaag is het mijn broer zijn verjaardag. We hebben hem een cadeau gegeven. Hij was er blij om en daardoor ben ik ook blij.

Chance: Ik ben jarig geweest gisteren. Ik ben 9 jaar geworden. Mijn mama gaat cake en appelsap brengen voor de klas. 

Jannes: Ik deed de computer aan en mama was met de was bezig en ze zag een muis tussen de dozen. Ze riep: "Aaaaah een muis!" 

Joni klacht: Ik vind dat de bak met koeken een taak moet krijgen. Die moet tijdens de afsluitronde in de kring komen en die moet 's avonds terug op de juiste plaats staan. Er zou ook iemand moeten rondvragen van wie de doosjes zijn die er nog in liggen. Misschien kan taak kring dit doen. 


Afsluitronde

Chance was gisteren jarig. Hij is 9 jaar geworden. Proficiat Chance!
We vierden zijn verjaardag met lekkere cake en sapjes. Een aantal kinderen van de klas maakten een kroon voor hem.
Chance had een boek mee met verhalen voor de klas. Dank je wel!