dinsdag 24 september 2013

24 september 2013


Praatronde

Jannes: Ik heb mijn trombone meegebracht. Die is heel duur en je moet daar voorzichtig mee zijn. Je kan daar mee blazen en schuiven. Hij is van het merk Yamaha.
Als ik de trombone helemaal lang maak krijg ik een lage klank. Als ik die kort maak is de toon heel hoog. Ik wil heel graag later in een orkest kunnen spelen.
Ik zal deze namiddag een stukje proberen spelen.

We hebben nog muzikanten in de klas:
- Adriana: gitaar en piano
- Chance: blokfluit
- Melody: gitaar en piano
- Heidi: gitaar en piano en saxofoon 






Afsluitronde

We hebben vandaag een hele dag workshops gevolgd bij studenten van het KASK.

Naomi, Adriana en Melody: Wij maakten een gouden boek. We tekenden eerst een aantal sjablonen en met sterke lijm konden we daar die vorm in goud op doen. Adriana gaat het gebruiken als schetsboek, Naomi als fotoboek en Melody als moppenboekje.


Anaïs en Thibo maakten een draaischijf en maakten een statief voor hun draaischijf. Bij Anaïs is dit net een boot. Als je de draaischijf van Thibo snel beweegt heeft zijn mannetje terug een hoofd.

 

Joni en Mira maakten illustraties bij een verhaal. De illustraties maakten ze met zwarte en witte verf. Nadien kregen ze de opdracht om een eigen verhaal te schrijven bij hun illustraties.


Chioma maakte visjes en planten met een speciale druktechniek. Ik moest met een rolletje verf doen om een tegel. Daarna legde ik mijn papiertje erop en op de achterkant moest ik tekenen. Als ik het er dan afhaalde kwam dat er uit met de verf die ik heb gedrukt.