donderdag 26 september 2013

26 september 2013

Praatronde

Joni: 4 oktober gaat Pavel naar school komen. Toen we naar de dierenarts gingen, had hij een leiband aan en dat was heel leuk. Hij is allergisch iets aan iets maar we weten niet aan wat. Zijn tanden zijn ook niet goed want hij is al 10 jaar oud. Zijn tandvlees ligt open en zijn wortel is ontstoken.

Anaïs en Joni gaan vandaag een oud onderzoek over tanden lezen zodat ze het kunnen voorstellen in de afsluitronde.

Isra: Ik ben naar mijn nicht geweest. Die zat hier ook vroeger op school. We hebben met haar groot barbiekasteel gespeeld.

Anass: Ik wou televisie kijken maar het werkte niet in het Nederlands. Ik heb dan in het Engels gekeken en ik kon dat verstaan want ik kan Engels spreken.

Vandaag is het de dag van de vreemde taal. Een aantal kinderen in onze klas kunnen een andere taal spreken:
  1. Chioma spreekt Engels
  2. Clara spreekt Russisch
  3. Andreea spreekt Gries en Roemeens
  4. Melody spreekt Spaans
  5. Omar spreekt Arabisch
  6. Anass kan in het Frans tot 5 tellen
  7. Mira spreekt Turks
  8. Adriana spreekt een beetje Albanees, Neshki

Afsluitronde

Anass: Ik heb letters gestempeld en moest patronen zoeken.




Isra: Ik maakte een stop-motion. Ik mocht eerst iets op een lichtbak tekenen. Ik tekende verschillende mannetjes die allemaal in een andere houding staan. Dan maakte ik een foto en zette die op de computer. In het filmpje leek het mannetje te stappen



Naomi en Melody: We hebben verschillende tekeningen gemaakt op onze plastiekjes. Sneeuwmannen, huizen, uiltjes,... Samen vormt dit een verhaal. 


Adriana, Joni en Andreea: Ik heb een zelfportret gemaakt. Eerst moesten we oefenen met een spiegel en tekenen. Daarna hebben we dat geverfd en gedrukt. We leerden een aantal technieken bij. We deden ook afdrukken met onze handen en vingers. 









Mira en Thibo: Wij hebben een gouden boekje gemaakt. 

Mira: Ik heb de letter M van mijn naam getekend en geknipt. Daarna heb ik ook mijn naam opgeschreven en krulletjes gemaakt als versiering. De M mocht ik versieren.

Thibo: Ook ik heb de T gemaakt en versierd. Ik heb de letter uitgeknipt om die op het boek te plakken zodat we dit kunnen lijmen. Daarna moesten we daar met dun papier op wrijven.




Chance: Ik maakte de tekening over de wolf en het meisje. Ik heb er een verhaal bij gemaakt dat ik ga voorlezen.



Clara: Ik maakte een vlinder. We moesten eerst verf doen op een tegel. Ik mocht kiezen welke kleur. Dan deden we daar aan een blaadje op en konden we iets tekenen. Ik mocht ook blaadjes kopiëren vanuit een boek. 
Anaïs: Ik heb met 4 verschillende kleuren een drukwerk gemaakt. Ik heb een dier getekend en de inkt erdoor gedrukt. De studente heeft mij getekend. Ik maakte ook nog een libel, een zwaan,...


Chioma: Ik maakte stempels.