donderdag 14 november 2013

14 november 2013

Praatronde

Naomi klacht: Joni en Dario hebben na het feestje vrijdag nog lang alleen moeten opruimen. 
Bravo voor hen. 
Hoe zouden we dit de volgende keer kunnen voorkomen?
- Zeggen tegen de ouders dat we wat langer moeten blijven om mee op te ruimen.
- Als je iets samen organiseert, moet je ook samen opruimen.
- Iemand aan de deur stellen die kijkt of iedereen opruimt. 
- Een lijstje maken om te controleren wie moet helpen en wie niet. De deur op slot doen tot alles klaar is.
- Iedereen krijgt een taak en mag pas vertrekken als die taak gedaan is.
- Als iemand zegt dat die moe is, moet je die een klein taakje geven zodat die sneller naar huis kan.

Naomi klacht: Bij de tijdmeter worden soms jonge kinderen aangeduid voor tijdstippen die te moeilijk zijn. Die kinderen moeten enkel aangeduid worden voor het uur en het half uur. 

Gisteren gingen we op uitstap naar het Huis van Kina.

Naomi: We kregen les over seksuele opvoeding op de zolder. In het begin was het een beetje onwennig en moesten we veel lachen. Na een tijdje vonden we het echt interessant en moesten we niet meer lachen. 
Joni: We hebben veel geleerd.
Anaïs: Ik vond de zolder leuk. Micha kent wel veel over dat onderwerp. Het was heel leerzaam.

We hebben thuis vragen gesteld aan onze ouders en dingen verteld.
Mira: Ik heb verteld dat we naar een filmpje hebben gekeken over baby's.
Isra: Ik heb aan mijn mama gezegd dat we een filmpje hebben gezien over baby's. De mensen lagen in hun blootje in bed.
Adriana: In het museum ging het over baby's maken en we moesten babydieren bij de juiste mama zetten. We zagen ook een mama en papa die samen in bad zaten.
Naomi: Ik vertelde dat we daar over geleerd hebben en mijn mama en papa begonnen alles in detail te vertellen. Daarna moesten we eten en had ik niet zoveel honger meer...
Joni: Ik heb het verteld aan mijn zus en die zei dat het goed was dat ik dat geleerd heb. Anders zou ik dat pas in het middelbaar leren en teveel giechelen. 

Heidi tonen: Ik heb gisteren een piano gekocht omdat ik nog liever piano speel dan gitaar en      voor de sinterklaasliedjes graag piano wil kunnen spelen.
Op de kerstmarkt zullen we een kerstconcertje geven. We gaan de liedjes die we oefenen opnemen om een CD te maken. We moeten dan de verschillende stemmen en instrumenten inspelen net als in een studio.