dinsdag 12 november 2013

12 november 2013

Praatronde

Gisteren was er geen school. Het was 11 november, Wapenstilstand.

Vandaag zijn er studenten uit Nederland op bezoek. Ze komen de hele voormiddag kijken op onze school hoe we werken.

Adriana tonen: Ik heb zondag iets gekocht op de markt. Je moet met een pennetje de lijntjes krassen. Ik heb een kunstwerk van een poesje gekocht. Ik werk er elke dag aan want het is wel veel werk. 

Naomi idee: Het is bijna kerst en nieuwjaar en ik zou graag onze klas willen versieren. 
Heidi heeft al een kerstboom en lichtjes gekocht.
Ideeën:
- We zouden oude kerstspullen kunnen meebrengen naar de klas. (8)
- We vinden dat we moeten wachten tot na Sinterklaas. (5)
- We kunnen zelf kerstversiering maken. (3)

Melody geven: Ik heb iets mee om in de kerstboom te hangen. We hebben de onze thuis al gezet en mama zei dat ik deze aan de school mocht geven.
Ideeën om de kerstspullen te bewaren:
- We kunnen het in de bakken in de kring leggen. 
- We kunnen een kartonnen doos leggen met plastiek in om alles te verzamelen. 
- Een plekje zoeken in het natuuratelier waar niemand mag komen.

Heidi klacht: De vissen hebben teveel eten gekregen. Thibo had de taak en heeft dit zelf niet gedaan.
Vragen:
- Hoeveel soorten vissen bestaan er? Wat zijn de namen?
- Bestaat er een elektriciteitsvis?
- Waarom leven er ook zoogdieren in het water?
- Waar kunnen vissen allemaal leven? Is dit alles door de natuur gemaakt?
- Kunnen vissen wel ademen?
- Zijn de zoogdieren ook familie van de vissen?
- Wat eten vissen?
- Hoe oud worden vissen?
- Hoe kunnen vissen zo snel zwemmen?
Ideeën om de vragen op te lossen:
- Naar een viswinkel gaan.
- Een expert zoeken.
- Naar de dierenarts gaan.
- Naar de zee gaan.
- In het Huis van Kina kijken of we informatie vinden. 
- Naar Sealife gaan.