dinsdag 27 mei 2014

27 mei 2014

Praatronde


Joni: Mijn kat Pavel heeft een kattenvirus. Hij sliep de laatste tijd heel veel. Mijn mama heeft hem naar de dierenarts gebracht en daar hebben ze hem twee spuitjes gegeven in zijn billen.

Clara tonen: In het weekend zijn we naar Sealife geweest. Ik heb daar een kroon gekregen en een badge van zeehondjes gekocht. In de ingang was er een winkeltje en ik heb daar een boekje gekocht. De man die de pinguïns eten gaf werd in zijn broek gepikt door de pinguïns. De meneer bij de schildpadden vertelde dat je onderaan kan zien of het een jongen of een liesje is. 

Naomi: Dario zijn mama en papa gaan verhuizen als we gaan kamperen. Daardoor kunnen ze niet koken. Misschien kunnen de oudste kinderen zelf eens koken voor de kinderen. 
Joni: Ik vind dit wel een leuk idee maar wat we koken mag niet te lang duren en niet te duur zijn.
Adriana: Gaat er dan ook een ouder meekoken want de oudsten kunnen toch niet alleen?
Anaïs: Ik vind dat wel een leuk idee maar er gaan ook sommige oudere kinderen.
Naomi: Het hoeven geen oudsten te zijn. De kinderen die willen kunnen helpen. We hebben dan wel nog materiaal nodig en er zullen ook volwassenen moeten bij zijn.
Loïs: Misschien kunnen we iets koud eten zodat we geen vuur nodig hebben. Koude groenten en wat vlees en brood. 
Naomi: En als dessert fruitsla.Of belegde broodjes. 
Melody: Boterhammen met choco!
Heidi: Misschien kunnen mama's en papa's koude pasta of patatjes meebrengen.
Adriana: En koude gehaktballetjes.