maandag 19 mei 2014

19 mei 2014

Praatronde


Chioma: Ik heb dit weekend mijn eerste communie gedaan. Het was leuk. We zijn ook naar een binnenspeeltuin geweest. Isra en Mira waren daar ook. Ik heb ook Melody gezien die hotdogs aan het maken was in de Blaarmeersen.
Melody: Ik heb ook gespeeld daar. Ik heb een Ipad gekregen, geld en tickets voor de K3show.
Clara: Het was een leuk feest en mijn broer heeft veel cadeautjes gekregen.

Andreea: Ik heb mijn schildpad meegebracht op school. Ik vind het leuk want nu ga ik hem veel meer zien. Zijn naam is Sammy junior. Het is een zoetwaterschildpad. Alleen ik mag hem eten geven. Te veel roepen is niet goed voor hem. Hij moet elke week vers water krijgen. Er mogen niet teveel kinderen rond hem staan. Niet aan het glas tikken. 
Isra: Hoe komt dat dat schildpad heel de tijd aan de rand van het potje naar omhoog kruipt? 
Andreea: Hij wilt in het water.
Joni: Ze willen kunnen lopen waar ze willen, ze willen niet zo klein leven.
Anaïs: Hij doet dat omdat hij bang is dat hij dood zo gaan.



Jannes tonen: Ik heb een boek mee over de oceaan. Ik heb dat eens mee zodat jullie daar ook in kunnen kijken.