dinsdag 11 februari 2014

11 februari 2013

Praatronde

Andreea: Ik kan mijn papa niet veel meer zien want hij woont nu in een ander huis. Ik vind dat niet leuk.

Clara: Ik ben in de zomer naar Kazachstan geweest en ik heb daar nu een tekst over geschreven.

Yarne klacht: Als ik een tekst wil voorlezen kom ik nooit aan de beurt en moet ik als laatste. Ik vind dat echt niet tof. Anderen krijgen altijd voorrang.
De oplossing is dat Yarne zijn teksten in het schriftje schrijft.

Melody idee: Zouden we met de klaskas geen koptelefoon kopen want we hebben er nu maar één in de klas en kinderen gaan daar ruzie voor maken.
Isra: Ik vind dat een goed idee maar ik zou dat niet met de klaskas doen want dan hebben we minder geld.
Anaïs: Ik zou wachten tot we meer geld hebben.
Joni: Als we iedereen zo een koptelefoon willen geven, hebben we geen geld genoeg en we moeten nu al sparen voor de visjes hun zand en nieuwe plantjes enzo.
=> We gaan nog wat wachten.

Afsluitronde

Adriana: In zedenleer heb ik geleerd over een man Giovanni Bosco. Die man helpt arme mensen. Daarom werd hij Don Bosco genoemd. Er werden ook scholen naar hem gemaakt.