woensdag 12 maart 2014

12 maart 2014

Praatronde

Chioma tonen: Ik heb dit kunstwerk in de vakantie gemaakt. Ik heb mijn gezin afgebeeld. Ik gebruikte watjes als wolkjes en keukenrol als kleedje. Ik vond het heel leuk om te doen en mama en mijn broer hebben me geholpen.



Clara: In Plopsaland zijn twee panda's van China. Het is een meisje en een jongen. Ze zijn nog klein en zijn met het vliegtuig naar hier gekomen.  
Joni: Hoe noemen ze?
Isra: Ben je zeker dat dat in Plopsaland is?
Yarne: Dat is in Pairie Daiza.

Afsluitronde

Frauke, Lucas en Amar zijn bij ons op bezoek om te kijken hoe we in het lager werken. Volgend jaar komen zij ook naar het lager.

Ammar: Ik heb een vulkaan gemaakt van plasticine. 

Lucas: Hoe maken jullie hier blaadjes voor wiskunde?

Joni: De leerkrachten maken de blaadjes op de computer en drukken die af en nieten die samen. Daarna geven ze die aan de leerlingen.

Naomi: In de vakantie heb ik veel aan mijn wiskunde gewerkt en tekeningen gemaakt. Er zijn een aantal mangatekeningen bij. 
Wat zijn mangatekeningen?
Anaïs: Dat zijn mannetjes die rare gezichten kunnen trekken. Er bestaan verschillende soorten. Pokémon is gemaakt met mangatekeningen.



Jannes: Vorige week ben ik samen met Romeo naar de cinema geweest. We bekeken de legofilm in 3D. Arshia heeft ons daar gezien maar wij zagen hem niet.