woensdag 16 oktober 2013

16 oktober 2013

Praatronde

Chance heeft het soms moeilijk om stil te werken. Hij krijgt te veel streepjes en groepjes en kan daardoor niet meer spelen, wat niet fijn is voor hem.
Ideeën:
- Bij Chance is een groepje 5 streepjes ipv 3. (2)
- Chance moet leren stil zijn. (4)
- Als hij meer dan 3 groepjes heeft, krijgt hij extra huiswerk. (4)
- Als Chance goed werkt, worden streepjes weggelaten. (12)
- Chioma verzetten want hij krijgt door haar meer streepjes. (10)

Melody: Mijn mama is zwanger. Toen ze me kwam halen op school vertelde ze me dat de baby in haar buik een jongen is. Ik ben heel blij! Mijn broer was heel blij. Mijn stiefpapa was ook heel blij. 
Ze konden dit zien door de echografie. Ik was er zelf niet bij. Ze doen een soort zachte gel op het toestel en wrijven dan over je buik. Dan zie je de binnenkant van je buik op een televisiescherm.



In het natuuratelier hangt iets dat er een beetje op lijkt. Het zijn foto's die getrokken zijn met een speciale camera. Je kan dan je botten en schedel zien. Het is een scan waar je door kan. Het is radioactief. Radioactief is heel slecht voor jou. Dat zit ook in een kerncentrale. Soms is er een lek. Dan moet het hele gebied geëvacueerd worden. 

Melody en Anaïs lezen het onderzoek over zwangerschap en stellen dit voor aan de anderen. 

Afsluitronde

Isra klacht: Ik heb Clara en Anass zien lopen op de gang. Ik wil hun brevet zelfstandig op de gang afnemen. Ze hebben allebei nog geen brevet. 

Adriana klacht: Ik zag daarnet dat er papier in de vuilbak van restafval zit. Ik vind dit niet kunnen. 
Ideeën:
- Met alle groepen van het lager nog eens bespreken wat bij wat hoort. We hebben veel nieuwe kinderen en die weten dat misschien niet goed. Een mos-spel waarbij we het moeten sorteren. -> puntje voor de schoolraad